Just your average Swede-American

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men [and women] to do nothing. - Edmund Burke

Thursday, March 08, 2007

Jag är en kolrot...


Min käre far har uppmärksammat mig på att jag tills idag tydligen har kallat mig själv för en "amerikansk kolrot" = swede-american.

Tydligen så blir det så när man skriver det med små boxtäver.

Haha, så tokigt det kan bli.

Så nu har jag ändrat det så att inte folk ska tro att jag tror att jag är en grönsak.
Å andra sidan skulle det vara lite komiskt att lämna det som det är oxå...
Men jag vet inte om jag känner att jag kan indetifiera mig med en kolrot... =)


Tack pappa för att du är uppmärksam och att du inte tycker jag är en kolrot!


Det kan bli väldigt komiskt, t.ex. som på

http://www.land-care.org.uk/science/current_topics/2004/october%202004/swede_breed_23_10/swede_breed_23_10.html

där man kan läsa en artikel om "swede breeding in Scotland"

1 Comments:

  • At 5:52 PM, Blogger Katarina said…

    Du är nog den vackraste amerikanska kålrot jag har sett i hela mitt liv! Du är en vacker svensk-amerikanska också. =) Tycker om dig!

     

Post a Comment

<< Home