Just your average Swede-American

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men [and women] to do nothing. - Edmund Burke

Wednesday, March 21, 2007

Hem

I juli kommer våra hyresvädrar och tar över vad som har varit mitt hem i snart 2 år,
har varit Katarinas hem i snart 3år
och varit Elisabet, Lisa och Josefins hem i 2år
och Theresia, Emelies, Eva, Mirjam och Ingrids hem i 1 år
och Christin och Fridas hem i 2 månader
och Jessica och Linnieas hem under en termin.

Vi är många som har bott i Huset.
Vi är många som har kallat denna välsignade plats Hem.

I juni får jag ett nytt hem.
I juni flyttar jag och Emelie in i en dubblett på Tempus.

Jag var inne och skrev kontrakt igår, lite hastigt och lustigt.

Det är hur bra som hellst att vi har nånstans att bo
och att vi får bo där så länge vi vill - så länge nån av oss pluggar.

Det är bra att veta vart man ska bo.
Det är skönt att veta att man har nånstans att ha sina grejer och sig själv.
Det är skönt att veta att jag inte ska bo helt själv.

Emelie är bra.

Men det blir lite sorgligt...
Jag älskar mitt kollektivliv
Jag älskar mina combos
Vi är ju en familj

Det är konstigt att tänka att det kommer bo nån annan där sen
en familj med mamma, pappa, barn.

Men livet går vidare
och det blir bra det med

I sommar blir Emelie och jag familj igen
Det ska bli kul!

Tänk vad mycket familj man har egentligen
Fatta vad bra det är!

2 Comments:

  • At 8:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    Vi som har kommit och hälsat på kommer sakna det också. Det har varit en trevligt socialt nav för många fler än de som bott där!

     
  • At 6:59 PM, Blogger Katarina said…

    Du är fin! Och bra. Kram

     

Post a Comment

<< Home